Winkel centraal in campagne DA

Drogisterijketen DA start deze week met een nieuwe reclamecampagne. Met de boodschap ‘DA weet er alles van’ neemt DA de winkel als uitgangspunt voor de invulling van de campagne, zo meldt het bedrijf dinsdag in een persbericht.

De toegevoegde waarde van de lokale ondernemer als specialist in zijn of haar marktgebied wordt direct gekoppeld aan alle reclame-uitingen. Dat resulteert in een aanpak waarin ondernemers zich herkennen, aldus DA.

“DA is een speciaalzaak en staat altijd voor schoonheid, gezondheid en verzorging in combinatie met advies, service en persoonlijke aandacht. Het is ‘wie we zijn’ en wat we al 66 jaar lang zijn. Dat uitgangspunt hebben we gehanteerd bij onze campagne. We hebben het omgedraaid en gezegd: datgene wat er dagelijks en succesvol gebeurt in onze ruim 400 winkels moeten we zichtbaar maken”, aldus commercieel directeur Annemieke Rijke.

DA bestaat uit twee formules: DA drogisterij en DA Beauté. Onder deze laatste formule vallen ruim tachtig vaak grotere DA winkels die een sterke focus hebben op luxe parfumerie artikelen. De naam Beauté komt met de nieuwe positionering van DA te vervallen.

Rijke: “Uit onderzoek is gebleken dat klanten de naam Beauté eerder verwarrend dan verhelderend vinden. De situatie is dat er 320 DA winkels zijn die voornamelijk drogist zijn en tachtig DA winkels die zowel Drogisterij als Luxe Parfumerie zijn. Dat moet je dan ook vertellen aan klanten en zeggen waar het op staat. Er is één DA met twee verschijningsvormen. Hierbij hoort ook een naamsverandering van DA Beauté naar DA Drogisterij en Luxe parfumerie. Dat zegt duidelijk en ‘op z’n Nederlands’ waar die DA voor staat.”

Het belangrijkste marketingmiddel is de gerestylde glossy die individueel, per ondernemer wordt aangepast. Iedere ondernemer krijgt hiermee zijn eigen voorwoord met eigen foto. Deze 64 pagina’s dikke glossy wordt huis aan huis verspreid. “We hebben de plannen de afgelopen periode aan onze ondernemers en ook aan onze leveranciers gepresenteerd. Ze zijn allemaal zeer enthousiast en spreken van een aanpak die hoort bij de speciaalzaak die DA is”, zegt Rijke.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!