Lidl adverteert met schone groente

Lidl adverteert deze week in zijn reclamefolder met de tekst 'Lidl heeft de schoonste groenten en fruit!'. De boodschap staat gedrukt op de binnenste twee pagina's van de folder. De discountformule verwijst daarmee naar het onderzoek van Milieudefensie en Natuur & Milieu, waarin de groenten en fruit van de keten als 'schoonste' uit de bus kwam.

Het onderzoek van Milieudefensie en Natuur & Milieu richtte zich op restgif op groenten en fruit. Uit testen van de milieuorganisaties, die tevens gebruik maakten van gegevens van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), bleek dat Lidl en Super de Boer het beste scoren. Plus en Albert Heijn eindigden onderaan de ranglijst

Hoewel door onder meer het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) vaak wordt beweerd dat voedselveiligheid geen concurrentiewapen is tussen supermarkten in Nederland, maakt discounter Lidl wel handig gebruik van het onderzoek. Niet alleen laat Lidl via haar folder met een schreeuwende tekst weten de schoonste van Nederland te zijn, ook op haar website wordt het onderzoek uitgebreid aan de orde gebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!