Colgate-Palmolive ziet winst groeien

Colgate-Palmolive, de grootste tandpastaproducent ter wereld, heeft de nettowinst in het derde kwartaal zien stijgen. Deze groeide met negentien procent tot 499,9 miljoen dollar. De omzet groeide met veertien procent tot bijna vier miljard dollar, zo maakte het bedrijf donderdag bekend.

Het concern profiteerde vooral van de aantrekkende vraag uit Latijns-Amerika en Azië, waar consumenten steeds meer geld uitgeven aan verzorgingsmiddelen als tandpasta, deodorant, zeep en shampoo.

De buitenlandse omzet van het Amerikaanse bedrijf werd verder gestimuleerd door de zwakke dollar. Colgate verwacht de negatieve gevolgen van de recente opmars van de dollar, die Amerikaanse producten duurder maakt voor buitenlandse markten, in de komende maanden te kunnen compenseren door de lagere olieprijs en het doorvoeren van bezuinigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!