‘Blog beïnvloedt koper meer dan sociaal netwerk’

Het aankoopgedrag van consumenten wordt meer beïnvloed door blogs dan door sociale netwerken. Dat concludeert BuzzLogic na onderzoek van Jupiter Research, aldus Twinklemagazine.nl.

Het aantal regelmatige lezers van blogs is met driehonderd procent de afgelopen vier jaar fors gegroeid. Deze groep, die minimaal een keer per maand een blog bezoekt, geeft aan relevante content op blogs belangrijker te vinden voor hun aankoopbeslissingen dan de content op sociale netwerksites, waar vooral consumenten meningen over producten uitwisselen.

Precies de helft van alle blog-bezoekers zegt de informatie in blogs zinvol te vinden bij het vergaren van aankoopinformatie. De lezers gaan bij voorkeur bij blogs te rade voor informatie over technische producten (31 procent), gevolgd door producten op het gebied van media en entertainment (15 procent). Ook voor informatie over games, speelgoed en sportartikelen (14 procent), reizen (12 procent), auto’s (11 procent) en gezondheid (10 procent) worden blogs van toegevoegde waarde geacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!