Henkel ziet winst dalen

De Duitse producent van consumentenproducten Henkel heeft in het derde kwartaal zijn nettowinst ruim zien halveren. Deze kwam uit op 101 miljoen euro.

Het resultaat leed vooral onder reorganisatiekosten in verband met de overname van het Amerikaanse bedrijf National Starch. Henkel verklaarde donderdag echter ook dat het slechtere economische klimaat vat begint te krijgen op het concern. Het bedrijf heeft daarom zijn winstverwachting voor geheel 2008 verlaagd. Henkel gaat nu uit van een stijging van het bedrijfsresultaat van ongeveer tien procent. Eerder ging de Duitse onderneming uit van een groei van dertien tot vijftien procent.

Henkel is bekend van producten als Persil (wasmiddel) en Fa (douchegels). De omzet steeg het afgelopen kwartaal wel fors, met twaalf procent tot 3,76 miljard euro, dankzij de bijdrage van National Starch. Henkel nam deze producent van plakmiddelen in april dit jaar over uit de boedel van ICI, het Britse chemiebedrijf dat in handen van AkzoNobel is gekomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!