New York Pizza wil nog dit jaar honderd vestigingen

Het verhaal van New York Pizza klinkt als een hink-stap-sprong. De hink staat voor de chaotische groeistuipen in de beginjaren, de stap voor de stofwolk vol onzekerheden die volgde en de sprong voor de expansie van de laatste jaren. Voor eind december hoopt New York Pizza de honderdste vestiging te openen, aldus founder Philippe Vorst en algemeen directeur Bart Jan Wijsman.

New York Pizza opereert in het grijze gebied tussen traditionele horeca en winkelretail. Een grijze muis is de hard franchise pizzaketen echter geenszins. Met een op Amerikaanse leest geschoeide formule mag het puur Nederlandse bedrijf zich in eigen land marktleider noemen, met als enige grote concurrent Domino’s Pizza. Begonnen als groep van restaurants, richt New York Pizza zich nu voor negentig procent op de afhaal- en bezorgservice.

“Voor het eind van het jaar openen we de honderdste vestiging”, kondigen oprichter Vorst en algemeen directeur Wijsman aan. “En in 2009 gaan we stevig door met de expansie. We weigeren met samengeknepen billen af te wachten wat de economisch slechtere tijden ons brengen. Wij kiezen voor de aanval, handelen anticyclisch. Onze marketingbudgetten stijgen flink, want we willen ons marktaandeel verder vergroten.

Het gehele interview met Vorst en Wijsman is te lezen in het novembernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!