H&M in actie tegen doorverkoop designkleding

H&M is het gehandel met spullen uit haar designerscollecties beu. Het Zweedse modewarenhuis neemt voor het eerst maatregelen tegen de woekerprijzen waartegen consumenten op internetveilingsites als eBay en Marktplaats ontwerpen uit de collecties proberen door te verkopen.

De retailer verkort de ruiltermijn van de gebruikelijke dertig dagen naar een week, speciaal voor designerkleding. De keten bevestigt dat het bedrijf zo de regie over de verkopen strakker in eigen hand houdt. “We zijn vijf jaar geleden met de designerscollectie begonnen, omdat wij design voor iedereen betaalbaar wilden maken. Nu blijkt dat klanten de kledingstukken voor veel hogere bedragen via internet aanbieden, schiet dat z’n doel voorbij”, aldus een woordvoerster.

Vanaf morgen is de nieuwe designerscollectie van de Japanse ontwerper Rei Kawabuko te koop bij vijf grote filialen van H&M. De start van de verkoop van de exclusieve designercollectie leidt elk jaar in Nederland tot chaotische taferelen.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!