‘Supermarkt laat seniorenmarkt links liggen’

De Nederlandse supermarktbranche weigert in te spelen op de seniorenmarkt. In het buitenland benaderen branchegenoten de doelgroep wel actief. ‘Verbazingwekkend’, stelt Henriëtte van Wijk, consultant Shopper Insights bij IRI Nederland, in het novembernummer van RetailTrends.

Van Wijk stelt dat het zinvol is om in te spelen op de consument van 55 jaar en ouder. “We hebben 4,5 miljoen mensen in Nederland die ouder zijn dan 55 jaar. Over twintig jaar zijn dat er zelfs één miljoen meer. Supermarkten richten vanwege de volumes zich het liefst op gezinnen met kinderen. Maar 55-plussers zijn ook interessant. Ze hebben doorgaans tijd en veel geld te besteden.”

In het buitenland zijn wel voorbeelden te vinden van retailers die ouderen ‘serieus’ nemen. Zo opende vorig jaar in Japan een speciale winkelformule voor ouderen, Lawson zijn deuren en timmert in Oostenrijk supermarktformule Adeg met eenzelfde concept aan de weg, aldus Van Wijk, die in het artikel ook ingaat op het shopgedrag van ouderen en enkele tips geeft om de doelgroep te benaderen.

Het gehele artikel is te lezen in het novembernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!