Effect klantenkaarten in kaart gebracht

Loyaliteitsprogramma’s met onder meer klantkaarten hebben een positief effect op het behoud van klanten. Uit onderzoek van Carlson Marketing Group blijkt, dat bijna 40 % van de ondervraagde consumenten aangeeft meer te besteden na deelname aan een loyaliteitsprogramma. Van de 5400 ondervraagde consumenten geeft zelfs 53 % aan dat de kans groter is dat men klant blijft als gevolg van de deelname aan zo’n programma. 95 % Van de consumenten heeft minimaal 1 klantenkaart op zak en 35 % heeft 4 of meer kaarten bij zich. Als de klantenkaart beëindigd wordt, gaat 43 % van de consumenten bij die winkel minder besteden en 37 % geeft aan daar zelfs helemaal geen klant meer te blijven. Slechts 3 % geeft aan zonder klantkaart meer te gaan besteden bij die winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!