Goedkope menu's nieuwe trend

Steeds meer restaurants bieden goedkope voordeelmenu's aan. Luxe broodjeszaken zullen hun omzet op peil proberen te houden door naast hun dure broodjes ook goedkope broodjes te gaan verkopen. Dat verwacht Jan-Willem Grievink van het FoodService Instituut Nederland (FSIN), een onafhankelijk kennisinstituut op het gebied van buitenshuis eten.

Restaurants en fastfoodzaken voelen de gevolgen van de kredietcrisis. "In plaats van een toename van de omzet van vier procent, waar dit jaar op werd gerekend, is er dit jaar waarschijnlijk helemaal geen sprake van groei. Ook volgend jaar zal de omzet niet groeien."

Grievink voorziet een goede toekomst voor eetgelegenheden die tussen de traditionele horeca en de Ah to go-achtigen in zitten. "Dat zijn de casual zaken waar je binnen nu en twee uur kunt eten en waar je ook met je laptop kunt werken. Het zijn niet echt de trendy zaken, maar zaken waar het gezellig is en waar mensen zich thuisvoelen." Eetcafés kunnen volgens Grievink ook die kant op bewegen. "Ook koffie- en broodjeszaken, goedkope wokrestaurants en de horeca bij grote winkels, zoals IKEA, HEMA, Intratuin en La Place zullen profiteren van de crisis."

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!