AutoRAI gaat door in afgeslankte vorm

De AutoRAI van 2009 gaat toch door. Deelnemende automerken hadden twee weken terug aangegeven het auto-evenement aan zich voorbij te laten gaan door de volledig stagnerende verkoop van nieuwe auto’s. De teruggeschroefde budgetten zouden daarom geen ruimte bieden voor het dure evenement. De RAI heeft nu een ‘noodplan’ opgesteld, waarin de kosten voor de exposanten flink worden verminderd.

Eerder schreven BMW/Mini en Daihatsu al niet in voor de AutoRAI 2009. Naar verluidt gaven met name ook Opel (onderdeel van het in zwaar weer verkerende General Motors) en Ford aan dat het lastig zou worden om deel te nemen, maar de merken willen dat niet bevestigen. Ook Nissan, Mazda en Fiat zijn als mogelijke afhakers genoemd.

De beursorganisatie en autofabrikanten zijn nu een nieuwe opzet overeengekomen, die dinsdag wordt gepresenteerd. Waarschijnlijk schuilt de oplossing in het beperken van de standkosten voor de deelnemers, aldus De Telegraaf. Daarmee zijn honderdduizenden euro’s gemoeid en het vormt voor de automerken een groot deel van de begroting. De kans is aanwezig dat ook eerdere afmelders nu toch nog meedoen. De AutoRAI 2009 zal worden gehouden van 1 april tot en met 11 april 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!