'Grote omzetverliezen door bieraccijns'

Winkeliers in de grensstreek zijn bang voor grote omzetverliezen nu per 1 januari de accijnzen op bier omhoog worden gegooid. De retailers denken niet dat de verkoop gaat dalen, maar ze vrezen voor de bijkomende negatieve gevolgen van het biertoerisme.

De kans is groot dat consumenten niet alleen voor hun goedkope biertje de grens over trekken, maar daar ook meteen andere boodschappen doen. Per 1 januari worden de accijnzen op Nederlands bier met dertig procent verhoogd. De overheid wil zo het drankmisbruik onder jongeren en probleemdrinkers aanpakken. “Dit zal grote gevolgen hebben voor supermarkten in grensstreek”, aldus Miranda Boer van brancheorganisatie CBL.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!