Winkelketens merken niets van recessie

Winkelketens van verschillende omvang melden dat zij met name rond de kerstperiode uitstekende zaken hebben gedaan. Omzetplussen van tien tot vijftig procent zijn geen uitzondering. Dat blijkt dinsdag uit een rondgang van het Financieele Dagblad.

“We merken niets van de scherpe daling van het consumentenvertrouwen”, zegt Pieter Zwart, algemeen directeur van Coolblue tegen de ochtendkrant. Zwart spreekt van een extreem goede decembermaand met een vijftig procent hogere omzet dan dezelfde maand in 2007. Ook bij Intres, Maxeda, Bol.com, Wehkamp en Scapino zijn de resultaten over de decembermaand prima, aldus het Financieele Dagblad.

IKEA is iets terughoudender. De Zweedse meubelketen boekte in december weliswaar enkele dagen een recordomzet, maar bereidt zich voor op zware tijden. “We gaan niet voorbij aan alle berichten over (dreigende) ontslagen. Daardoor wordt het lastig te voorspellen hoe de mensen hun inkomen in 2009 gaan besteden”, aldus Otto Cazemier, adjunct-directeur IKEA Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!