Ecco wil in vijf jaar tijd groei van 30 tot 50% realiseren

Ecco wil in vijf jaar tijd 30 tot 50% groei in paren hebben gerealiseerd. Dat correspondeert met een afzet van 1,3 tot 1,5 miljoen paar. De schoenenfabrikant ziet voor Ecco in Nederland vooral groei in sport- en kinderschoenen. Ook in Belgie is er nog voldoende potentieel. Dat zegt Andre Erkelens, de nieuwe commercieel directeur van Ecco Benelux. De afzet in de Benelux bedraagt momenteel zo`n een miljoen paar per jaar. Ecco heeft in Nederland ongeveer 500 klanten met in totaal zo`n 1.400 schoenwinkels. `Voor dit voorjaar zijn we 10% gegroeid en ik verwacht dat we die groei over geheel 2005 kunnen vasthouden`, aldus Erkelens. De kersverse commercieel directeur vindt de doelstelling van 30 tot 50% groei niet te ambitieus. `Momenteel is de verdeling 90% in Nederland en 10% in Belgie, dus met name bij de zuiderburen is nog veel potentieel.` Wat ook een bijdrage levert aan het behalen van de target is dat de collectie met productgroepen als golf-, sport- en kinderschoenen erg breed is geworden. Ecco heeft in 2004 wereldwijd 12,5 miljoen paar schoenen verkocht. Vrijwel al die schoenen produceert Ecco zelf in fabrieken in Portugal, Tsjechie, Thailand en Indonesie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!