Unilever laat langetermijndoelstelling los

Voedingsmiddelenconcern Unilever heeft zijn doelstelling voor 2010 laten varen. Het bedrijf kan 'gezien de economische onzekerheid' de doelstelling om de brutowinstmarge te verbeteren tot vijftien procent, niet handhaven. Ook voor het komend jaar gaf het concern donderdag geen concrete verwachting.

Unilever, bekend van Knorr, Unox en Dove, verkocht voor 10,15 miljard euro aan producten in het vierde kwartaal, 3 procent hoger dan een jaar eerder. De jaaromzet bedroeg 40,52 miljard euro.

De onderliggende omzetgroei kwam in het vierde kwartaal uit op 7,3 procent. Het gaat om de groei tegen constante wisselkoersen en exclusief de aan- en verkopen van bedrijfsonderdelen. Voor heel 2008 wist Unilever een percentage van 7,4 te behalen, iets hoger dan de gemiddelde verwachting van analisten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!