Oorlog tussen Delhaize en Unilever

Het Belgische supermarktconcern Delhaize vindt de voorwaarden die levensmiddelenconcern Unilever het bedrijf oplegt onaanvaardbaar. Delhaize weert daarom tientallen merkproducten van Unilever uit haar winkels. Dat meldde Delhaize dinsdag. Het supermarktconcern heeft ook de bestelling voor ongeveer driehonderd producten uitgesteld.

Een door Unilever voorgestelde prijsverhoging is onaanvaardbaar voor Delhaize. Onderhandelingen hierover tussen de twee concerns zijn stukgelopen. Delhaize noemde de actie van Unilever ongekend.

Delhaize had voor de boycot gewaarschuwd, aldus een zegsvrouw van Unilever België. “Maar we hoopten nog op een diplomatieke oplossing.” Er is dinsdagavond opnieuw overleg met Delhaize. Unilever verwacht er uit te komen. De zegsvrouw benadrukt dat het conflict om meer draait dan alleen de prijs. “We willen zoveel mogelijk producten in de schappen en ook ruimte voor promoties. De prijsverhoging die wij hebben voorgesteld komt gemiddeld op 2,5 procent uit”, aldus de woordvoerster. Delhaize stelt dat de maatregelen neerkomen op een globale prijsstijging van dertig procent.

Volgens Delhaize wil Unilever het bedrijf dwingen ook minder populaire producten in de winkel te zetten. Omdat Delhaize dat weigert zou Unilever eenzijdig de voorwaarden hebben opgezegd en bovendien hogere prijzen hebben opgelegd, aldus Delhaize. Het bedrijf raadt klanten alternatieve producten aan. Die zijn van het huismerk en andere merken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!