Chipknip blijft ‘nicheproduct’

De Nederlandse consument vindt het onhandig dat de chipknip eerst moet worden opgeladen. Daarnaast wordt de beperkte mogelijkheden om het saldo te controleren als negatief ervaren. Dit staat in het Kwartaalbericht van De Nederlandsche Bank (DNB). In 2004 is het aantal chiptransacties met 16,6% gestegen ten opzichte van 2003. Toch vindt DNB dat het gebruik van de chipknip ver achter blijft bij het gebruik van de pinpas. “De chipknip lijkt een nicheproduct te blijven’, aldus DNB. Interpay zegt over de toekomst van de chipknip: “Op termijn moeten in heel Europa dezelfde betaalmiddelen worden gebruikt, maar de chipknip is een lokaal product. We kennen het alleen in Nederland.” DNB wil het chippen populairder maken door de mogelijkheid te bieden de knip bij kassa’s op te laden. “Dat houdt in dat mensen die aan de kassa onvoldoende saldo op hun chipknip blijken te hebben, meteen kunnen opladen”, aldus een woordvoerder van DNB.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!