Merkloze boodschap nauwelijks duurder

Merkloze artikelen bij de supermarkt zijn het afgelopen jaar nog geen drie procent in prijs gestegen. Dat blijkt uit gegevens die ochtendkrant De Telegraaf in de prijsvergelijkende rubriek 'De Boodschappenkar' heeft verzameld.

Die is nu gevuld met exact dezelfde goedkoopste varianten van vijftien artikelen bij exact dezelfde winkels als op 23 augustus vorig jaar. Albert Heijn, de super met het ‘dure imago’, komt volgens de krant als enige goedkoper uit de bus dan toen. Gemiddeld betaalden we 17,39 euro voor het totale boodschappenpakket, terwijl dit in 2008 16,92 euro was. Een prijsstijging van 47 eurocent, oftewel 2,8 procent duurder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!