Aldi breidt assortiment uit met luxere producten

Aldi gaat de komende maanden het assortiment vergroten. De prijsvechter introduceert ruim 100, voornamelijk luxere producten. Daarmee komt het totale assortiment van Aldi op ruim 800 producten. Mede door de uitbreiding is de Duitse prijsvechter op zoek naar grotere vestigingen van tussen de 800 en 1.000 m2. Momenteel is de gemiddelde vloeroppervlakte van een Aldi 500 m2.De harddiscounter beweegt zich naar het midden van de markt en hoopt met de nieuwe producten de gestagneerde klantengroei een impuls te geven. In 2004 ging Aldi al in 20 filialen van start met de verkoop van diverse soorten vlees, zoals gevogelte, worst en karbonades. Momenteel wordt onderzocht of meerdere filialen in aanmerking komen voor de vleesverkoop. Aldi lijkt met de uitbreiding van het assortiment te beseffen dat prijs alleen niet meer voldoende is om klanten te trekken. De extra artikelen zullen vooral in de segmenten cosmetica en `luxere` foodproducten zitten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!