Helft Britten haat rauwe vis en dus sushi

Sushi is niet erg populair in Groot-Brittannie. Bijna de helft van alle consumenten zegt het idee van rauwe vis te haten en dit een onoverkomelijk probleem te vinden. Aangezien sushi voor veel Britten gelijkstaat aan rauwe vis, zullen zij niet geneigd zijn ooit sushi te proberen. Fabrikanten moeten proberen de andere kanten van sushi te belichten en de consument duidelijk te maken dat sushi ook vlees en vegetarische producten kan bevatten. Consumenten die sushi eenmaal in de supermarkt hebben gekocht zullen eerder een sushi-bar bezoeken. Britse sushi-bars boeken een omzet van 35,3 miljoen pond. Dat is 0,14% van de totale markt voor out-of-home maaltijden. Sushi is ook in Groot-Brittannie potentieel een succesproduct. Het speelt in op de vraag naar kant-en-klare maaltijden met verse ingredienten en ligt qua prijsstelling in het middensegment. Een hinderpaal vormt het feit dat de meeste sushi-bars zich in de grote steden bevinden. Meer verkooppunten buiten de steden zouden de afzet van sushi een nieuwe impuls kunnen geven. Bovendien geldt dat hoe meer verkooppunten er komen, hoe meer sushi een geaccepteerd fenomeen wordt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!