Consumenten willen echte producten

Consumenten richten zich op de productervaring en prikken gemakkelijk door de marketingballon heen. Dit blijkt uit de tweejaarlijkse Research International Observer, een groot consumentenonderzoek in 45 landen van Research International. Volgens Greet Sterenberg is er bij de consument een grote kloof ontstaan tussen het merk en het product. Door de productervaring te versterken kunnen marketeers deze kloof weer dichten, aldus Sterenberg. De kloof is volgens Sterenberg in de jaren negentig ontstaan, toen er steeds meer geld werd gestoken in de expressie van het merk. Dit ging ten koste van de productkwaliteit.Consumenten zijn tot de ontdekking gekomen dat A-merken nauwelijks een betere productervaring opleveren dan private labels. Marketeers hebben die ontdekking onvoldoende opgepikt en hadden nauwelijks aandacht voor deze zachte kant van de marketing. Consumenten willen weer dat merken echt zijn en moeten leveren wat ze beloven. De Research International Observer merkt op dat dit onderwerp vooral speelt in de westerse landen. Verhalen vertellen rond een merk moet volgens Research International de belangrijkste branding-strategie worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!