Steeds vaker reclame via games

Producenten en retailers maken steeds vaker reclame via games. Jaarlijks wordt ongeveer veertig miljoen euro uitgegeven aan marketing via games, zo bericht het Algemeen Dagblad. Deskundigen voorspellen dat de gamesindustrie de komende jaren meer geld gaat verdienen aan marketing van A-merken.

Domino’s Pizza heeft serieuze plannen reclame te maken in games. “Met de ene hand hap je van een punt margarita, met de andere speel je ongestoord verder”, aldus Hanneke de Vries, marketingmanager van Domino's. Miljoenen gamers zijn miljoenen potentiële klanten, weten ze bij Domino’s.

Vandaag is in Utrecht een congres waar bedrijven zich buigen over de vraag: hoe wind je gamers via een computerspel het best om je vinger? Domino’s heeft daar al over nagedacht. “Nu moeten mensen nog bellen, of de website van de pizzabakker opgaan voordat een pizzakoerier op zijn brommer stapt. Straks zit ín de game een Domino’s icoontje; een of twee keer klikken en we komen naar je toe.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!