'Britse retail zet niet aan tot obesitas'

De British Retail Consortium is het niet eens met de uitkomst van een rapport van consumentengroep Which?. Dit rapport meldt dat de hoge verkoopprijzen van met name groente en fruit een drempel vormen tot gezond eten. Volgens Which? is dat de schuld van retailers, die hierdoor aanzetten tot obesitas.

Andrew Opie van BRC vindt dit nonsens. “Met dit rapport ontmoedigt Which? consumenten om gezonde keuzes te maken als het om voeding gaat.” Volgens hem spelen retailers al jarenlang een leidende rol in het aanbieden van gezonde producten. Ook geven zij informatie zodat klanten een betere en gezonde keus maken. Prijs is daarbij geen obstakel. Dit wordt gestaafd door consumentenonderzoek van Food Standards Agency’s dat aantoont dat er geen link is tussen inkomen en eetpatronen.

BRC wijst er op dat foodretailers vers juist vaak in de aanbieding hebben. “Daarnaast hebben zij de samenstelling van producten gewijzigd, door bijvoorbeeld minder zout te gebruiken en meer informatie te geven over de ingrediënten”, aldus Opie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!