Rituals wil de wereld veroveren

De Nederlandse cosmeticaketen Rituals heeft ambitieuze plannen in het vat. Naast nieuwe producten zoals een kledinglijn en de opening van een aantal spa’s, wordt ook het aantal winkels flink uitgebreid in 2009, zo verklaart Raymond Cloosterman, eigenaar van Rituals, tegenover Z24.nl.

“Het is mijn droom om over tien jaar duizend winkels te hebben, over de hele wereld, maar dat mogen er ook tweeduizend zijn.” Nu heeft het merk honderd eigen winkels en 250 shop-in-shops in tien landen.

Rituals maakt volgens Cloosterman producten voor lichamelijke verzorging en voor in huis, gebaseerd op rituelen. “Het gaat om genieten van de kleine momenten. Wij willen van alledaagse routines kleine rituelen maken, door bijzondere producten te ontwikkelen.”

Rituals heeft momenteel filialen in tien landen. Het merk heeft de meeste winkels in Nederland en België, maar is ook actief in minder voor de hand liggende markten als Portugal, Kroatië, Tsjechië en Litouwen.

Rituals is in 2008 uitgebreid naar Engeland en Duitsland, voor het merk strategische markten. “Die doen we zelf. Het zijn markten die dichtbij huis zitten en eenvoudig vanuit hier te managen zijn. In complexere landen zoeken we partners die het merk in licentie nemen. Bijvoorbeeld Rusland doe je liever met partner.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!