Supers doen goede zaken

De Nederlandse supermarkten hebben in het eerste kwartaal van 2009 een omzet van 7,52 miljard gerealiseerd. Dat is 2,3 procent meer dan dezelfde periode een jaar terug. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau GfK.

De omzetgroei is vooral aan januari te danken, toen de omzet op jaarbasis met zes procent toenam. In februari steeg de omzet met 2,2 procent, terwijl in maart sprake was van een daling van twee procent.

Als rekening wordt gehouden met de verschoven Paasdagen, die in 2008 wel in het eerste kwartaal vielen, is de omzetgroei 3,7 procent, aldus GfK. Het bureau verwacht een omzet van 712 miljoen euro voor de Paasweek.

Uit de GfK-cijfers blijkt verder dat consumenten meer verschillende supermarkten bezoeken en dat de waarde van de kassabon in maart 2009 lager is dan in dezelfde maand een jaar geleden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!