‘Sacha past bij je of niet. Dat maakt het tot een krachtig merk’

Schoenenretailer Sacha viert dit jaar haar 100-jarige jubileum. De pijlers ‘young at heart’, trendsettend en trouw aan het eigenwijze karakter lopen volgens algemeen directeur Paul Termeer als een rode draad door het familiebedrijf. Met deze waarden kan zijn zoon en opvolger Ward Termeer prima uit de voeten. “De constante ambitie en het streven naar vernieuwing verbindt ons als familiebedrijf.”

Sacha is, naast een jubilerend familiebedrijf dat bestaat uit een keten met 43 vestigingen in Nederland, tevens actief in België en Duitsland. Hoe is het begonnen?
Paul: “Mijn opa Bart Termeer startte in 1909 een kleinschalige schoenenfabriek in maatschoenen. Mijn vader Jacques opende in de jaren 30 een schoenenwinkel in Tilburg, uiteraard onder de naam Termeer. Voor mijn zeven jaar oudere broer Bert en mij was het vanzelfsprekend dat we in de zaak gingen werken. Er waren inmiddels drie winkels, gericht op vrouwen, mannen en kinderen. Bert kwam in de jaren 70 met een vernieuwend idee. In de hoofdvestiging, die uit diverse segmenten bestond, startte hij een trendy afdeling. Dat was meteen een succes. Het was de grote trekker en zorgde voor topdrukte op de zaterdagen. De
vraag was zo groot dat er in 1971 een aparte winkel bij kwam, toen bekend onder de naam Mayfair. Hiervoor werd de merknaam Sacha bedacht, die sindsdien de gevels siert.”

Het gehele artikel is vanaf donderdag te lezen in het aprilnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!