ANWB-winkels presteren minder

Toeristenbond ANWB heeft de winst in 2008 zien dalen. De organisatie schrijft de winstdaling van elf miljoen euro toe aan een afgenomen consumentenvertrouwen in het derde kwartaal, minder omzet in de winkels en bij de reisdochters en dalende advertentie-inkomsten bij ANWB-media.

De omzet van het bedrijf liet wel groei zien: deze steeg vorig jaar met 4,5 procent tot een miljard euro. In het jaar waarin de ANWB zijn 125-jarig bestaan vierde, werden 36.169 nieuwe leden verwelkomd, waarmee de toeristenbond het nieuwe jaar inging met een ledenbestand van ruim 3,9 miljoen. De Wegenwacht kwam vorig jaar 1,3 miljoen keer in actie voor hulpverleningen, even vaak als in 2007.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!