Vleesbedrijf verdubbelt omzet dankzij Lidl

Voor vleesverwerkingsbedrijf Van Loon Vlees uit Best kan de crisis niet lang genoeg duren. Dankzij de snel stijgende afzet via discountsupermarkt Lidl is de omzet in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo bericht het Financieele Dagblad vrijdag.

“Mensen gaan steeds meer op de kleintjes letten en kopen daarom hun vlees bij discounters', zegt eigenaar Erik van Loon. Hij verwacht voor 2009 een omzet van euro 150 miljoen. Van Loon produceert ook voor discounter Aldi.

Van Loon heeft de klandizie van Lidl volgens eigen zeggen te danken aan wat hij noemt de arrogantie van marktleider Vion. “Vion is een miljardenbedrijf en die hebben in 2004 hun neus opgehaald voor de Duitse discounter.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!