Acceptgiro bezig aan comeback

De acceptgiro maakt een ware revival door. Na jaren van forse dalingen, is het aantal verstuurde acceptgiro's vorig jaar weer toegenomen tot ruim 171 miljoen.

Het al bijna afgeschreven papieren betaalmiddel blijkt bij bejaarden en visueel gehandicapten populair, evenals bij charitatieve instellingen. Currence, betalingsverwerker van PIN, Chip en acceptgiro, schrijft de opleving verder vooral toe aan het groeiende aantal aankopen via internet. Zestig tot zeventig procent van de Nederlanders heeft namelijk geen creditcard, stelt het bedrijf.

"Dan blijft over elektronisch betalen via bijvoorbeeld iDEAL, maar dat vertrouwen veel mensen nog niet helemaal, of de acceptgiro. Die heeft als voordeel dat je het product eerst thuis kunt bekijken en dat je zelf bepaalt wanneer je de betaling doet."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!