Nederlander vindt buurtwinkels belangrijk

Negentig procent van de Nederlandse bevolking vindt het belangrijk dat er buurtwinkels bestaan. Bijna de helft (44%) bezoekt dagelijks of meerdere malen per week een buurtwinkel. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Marktonderzoeksbureau ISIZ en Stadspeil onder 525 respondenten, in opdracht van Primera.

De belangrijkste reden voor mensen om buurtwinkels te bezoeken, is de ligging dichtbij huis (57 procent). Daarnaast ‘gunt’ men de buurtwinkel de verkoop (9 procent) en komt men voor het specialistische assortiment (9 procent) met extra service (8 procent). Een vijfde (19 procent) hield zelfs een goede vriend over na het bezoeken van een buurtwinkel. Dat zijn een aantal conclusies uit het onderzoek naar buurtwinkels. Het onderzoek is uitgevoerd door winkelformule Primera, dat donderdag haar vierhonderdste winkel opent in Maarssen.

Klik hier voor het persbericht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!