Consumenten zwichten voor spaarlamp

De spaarlamp wordt steeds populairder. De verkoop van huismerkspaarlampen is in 2008 met vijftien procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit gegevens die de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) vrijdag bekendmaakte.

De stijging van de verkoop van de energiezuinige spaarlampen heeft volgens de raad te maken met de dalende prijs van de lamp. Op termijn verdwijnt de gloeilamp als alternatief voor de spaarlamp. In februari stemde het Europees Parlement in Brussel voor een algeheel gloeilampenverbod in 2012.

Consumenten kiezen soms nog steeds voor de gloeilamp vanwege het warme licht en omdat het dimbaar is. Een energiebesparend alternatief is beschikbaar, maar zou nog steeds te duur zijn voor consumenten. De RND pleit daarom voor een laag btw-tarief op de spaarlamp.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!