Metro ziet kwartaalverlies verder oplopen

Het Duitse detailhandelsconcern Metro heeft in het eerste kwartaal van 2009 een nettoverlies geleden van honderd miljoen euro. Dat is fors meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen een verlies van vijftien miljoen euro werd genoteerd. Het hogere verlies is onder meer het gevolg van een herstructureringslast van 33 miljoen euro voor het kostenbesparingsprogramma 'Shape 2012'.

De omzet van de eigenaar van winkelketens als Media Markt en Saturn daalde met 2,3 procent tot 15,2 miljard euro, van 15,55 miljard euro in 2008. Analisten gingen uit van een omzet van 15,1 miljard euro.

Bij de elektronicaketens Media Markt en Saturn steeg de omzet tot 4,6 miljard van 4,4 miljard. De divisie Cash & Carry zag de omzet dalen tot 7 miljard, tegenover 7,5 miljard euro een jaar eerder. Bij de divisie Real zakte de omzet tot 2,6 miljard euro van 2,8 miljard euro. Bij Kaufhof nam de omzet af tot 792 miljoen, tegenover 823 miljoen euro een jaar eerder.

Vooruitkijkend stelt Metro een ‘minder dynamische’ ontwikkeling van de omzet en winst te verwachten in 2009, als gevolg van de impact van de wereldwijde recessie op de retailsector. Het concern geeft daarbij geen specifieke verwachting voor 2009.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!