Supermarkt moet oplossingen voor drukke moeder bieden

Supermarkten kunnen moeders met oplossingen helpen voor de alledaagse problemen. Albert Heijn en andere retailers stellen naar eigen zeggen het gezin weer centraal, maar de uitvoering hiervan is volgens trendanalist Justien Marseille niet ideaal. `Vanaf 1995 tot nu waren fabrikanten en retailers vooral gericht op innovatie, waarbij vooral een- en tweeverdieners centraal stonden. Die trend heeft geresulteerd in een breed assortiment en veel hi-tech-achtige producten. Anders dan in de jaren negentig staat nu het gezin weer centraal. De normale modale burger krijgt weer aanzien en wordt weer gezien als een belangrijk deel van de markt.` Het brede supermarktassortiment voldoet volgens Marseille echter niet aan de behoefte van het moderne gezin. De trendanaliste pleit voor minder keuzemogelijkheden, dus geen uitbreiding van het assortiment. Marseille noemt de trio-tapenade van AH als voorbeeld van een goed product. `De kans dat ze het thuis allemaal lekker vinden, is groter dan wanneer je een bakje met 1 smaak koopt. Producten die meerdere functies hebben passen goed bij de wensen van drukke gezinnen.` Ook denkt Marseille dat de consument steeds minder waarde hecht aan merken. Hierdoor krijgen speciaalzaken weer een kans.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!