AH stuwt omzet Ahold

Supermarktconcern Ahold heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. De omzet steeg met 15,2 procent tot 8,7 miljard euro, zo blijkt uit woensdag gepubliceerde omzetcijfers over het eerste kwartaal.

Vooral de winkels van Albert Heijn hebben goed gepresteerd. De omzet van de supermarkt kwam uit op drie miljard euro, een stijging van 12,3 procent ten opzichte van het eerste kwartaal een jaar eerder. De hogere omzet is ook te danken aan de vorig jaar overgenomen C1000-winkels als onderdeel van de transactie tussen Ahold en Schuitema, het moederbedrijf van C1000. De identieke omzetgroei tegen een vergelijkbaar aantal winkels steeg met 4,7 procent.

In de Verenigde Staten, waar Ahold de helft van zijn omzet vandaan haalt, deden de winkels van Stop & Shop en Giant-Landover goede zaken. De omzet steeg met 3,6 procent naar 5,3 miljard dollar. Giant-Carlisle boekte een omzet van 1,5 miljard dollar, 3,4 procent meer dan een jaar eerder. De vestigingen van Ahold in Tsjechië en Slowakije (Albert/Hypernova) behaalden een omzet van 491 miljoen euro, 3,9 procent meer dan een jaar eerder. De gepresenteerde omzetcijfers lagen aan de bovengrens van de verwachtingen van analisten.

Ahold gaf geen concrete prognose voor de omzet voor heel 2009. Het bedrijf heeft als langetermijndoelstelling een omzetgroei van vijf procent. Wel gaf het bedrijf aan dat de prestaties van Ahold in Europa en de Verenigde Staten solide zijn en dat de onderneming zal blijven inspringen op de wensen van de klanten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!