Minder mensen doen aan Moederdag

Hoewel de animo voor Moederdag de laatste vijf jaar met tien procent is gedaald, geven we er niet minder aan uit. Gemiddeld wordt dit jaar ruim 36 euro uitgegeven aan de dag die moeders in het zonnetje zet, een stijging van ruim 2,5 procent ten opzichte van afgelopen jaar. Sinds 2005 is het gemiddelde bedrag met bijna tien euro gestegen.

Dat blijkt uit onderzoek, gedaan door Q&A Research & Consultancy onder ruim 3700 respondenten. Dinsdag werden de resultaten bekendgemaakt. Volgens de onderzoekers zijn vooral partners vrijgevig; zij zeggen gemiddeld 52 euro uit te geven aan een cadeau. Schoonmoeders daarentegen komen er niet zo goed van af: ze krijgen een cadeautje van gemiddeld 19 euro. Het aantal cadeaus dat gekocht gaat worden laat na een daling vorig jaar weer een stijgende lijn zien: plus negen procent.

Klik hier voor het persbericht

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!