Armani boekt meer omzet

Luxemodeketen Armani heeft in het boekjaar 2008 zijn omzet 1,5 procent zien stijgen ten opzichte van 2007. Het omzetcijfer kwam daarmee uit op 1,6 miljard euro. De wholesale-opbrengten, inclusief licentieproducten, stegen met 6,6 procent tot 2,5 miljard euro. Dat meldt Textilia op zijn website.

De ebitda, de verdiensten, voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen, nam wel af tot 303,2 miljoen euro (-14,6 procent). Volgens Giorgio Armani lijdt het geen twijfel dat 2008 een moeilijk jaar was voor de mode- en luxemarkt. ‘Desondanks, de goede resultaten die zijn behaald door de Armani Group tonen nogmaals de kracht van ons merk en bevestigen ons solide bedrijfsstructuur’, aldus Armani in een persbericht.

Vooral in China doet Armani het goed. De verkopen stegen er met dertig procent. Ook wordt in Europa naar behoren gepresteerd, met een verkoopstijging van acht procent. Alleen in thuisland Italië en Japan werd er minder afgezet (beiden –4 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!