BCC verwacht forse impuls door vakantiegeld

Een nieuwe laptop of pc zijn de meest gewilde elektronicaproducten waaraan het vakantiegeld in de maand mei besteed gaat worden. Dit blijkt uit onderzoek dat elektro-retailer BCC liet uitvoeren onder ruim 1200 Nederlanders door Maurice de Hond.

Meer dan een kwart (27 procent) kiest voor een laptop of pc, een vijfde geeft de voorkeur aan een TV.  Traditiegetrouw besteedt de Nederlandse consument in de maand mei zijn geld meer dan anders aan elektronicaproducten, met uitzondering van de maanden november en december. Vorig jaar was een LCD/ plasma TV nog het meest populaire product.

Ook zijn dit jaar digitale foto- en videocamera’s zeer in trek. Toch geeft volgens het onderzoek nog steeds bijna de helft van de ondervraagden zijn of haar vakantiegeld niet uit, maar besteedt dit aan het afbetalen van schulden (15 procent) of plaatst het op een spaarrekening (33 procent). 44 procent geeft het jaarlijkse extraatje deels uit aan vakantie of dagjes weg (13 procent).

Ondanks de vorige week door het CBS gemelde krimp van consumentenbestedingen verwacht Erik Jansen, manager marketing en new business van BCC ook deze meimaand weer een forse impuls van de consumentenbestedingen in zijn 51 winkels in Nederland. “We merken het nu al in de winkels. Consumenten oriënteren zich meer dan anders op de aanschaf van laptops, i-pods, camera’s en niet te vergeten TV’s”. 

In het onderzoek geven vrouwen te kennen dat ze hun vakantiegeld significant vaker dan mannen zouden besteden aan een fototoestel of videocamera, een i-pod of keukenapparatuur. Mannen spenderen dit eerder aan geluidinstallaties, koelkasten en vriezers en navigatiesystemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!