Duits consumentenvertrouwen consolideert

Het vertrouwen van de Duitse consument voor de maand juni is gelijk aan dat in mei en april. Dat zou erop kunnen wijzen dat het dieptepunt is bereikt, zodat de Europa’s grootste economie later dit jaar kan stabiliseren.

De economische crisis had in de afgelopen maanden weinig invloed op het consumentenvertrouwen. De inkomensverwachtingen daalden echter als gevolg van de vrees voor baanverlies. De algehele indicator blijft laag.

Volgens onderzoeksbureau GfK gaat het consumentensentiment nog een echte test tegemoet wanneer de verwachte stijging van de werkloosheid zich aandient. De Duitse regering gaat er vanuit dat de Duitse economie dit jaar met zes procent zal krimpen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!