Nieuw huismerk voor duurzame AH-producten

Albert Heijn gaat alle duurzame en verantwoorde producten onder één nieuw huismerk brengen. Het nieuwe eigen huismerk gaat AH puur & eerlijk heten. Met dit overkoepelende merk, een zogeheten ‘paraplumerk’, wil de supermarktketen het voor de consument gemakkelijker maken voor verantwoorde producten te kiezen, aldus topman Dick Boer dinsdag tijdens de introductie.

Albert Heijn heeft nu ongeveer tweehonderd biologische en veertig fairtradeproducten van het eigen merk. Deze worden in een nieuw jasje gestoken. Daarnaast breidt de supermarktketen het assortiment uit. Zo komt er scharrelvlees dat tussen het gewone vlees en het biologisch aanbod ligt. Eind 2009 moeten er 340 puur & eerlijk-producten in de schappen liggen. Binnen 2,5 jaar moet dit zijn uitgebreid tot ongeveer vijfhonderd.

Eigen klantenonderzoek wijst uit dat veel consumenten de vele keurmerken als het gaat om maatschappelijk verantwoord geproduceerde producten verwarrend vinden. Het nieuwe merk brengt vijf categorieën samen in een uniforme uitstraling. Zo vallen onder puur & eerlijk niet alleen ecologische en biologische producten, maar ook duurzaam gevangen vis en scharrelvlees.

De producten zullen qua prijs op hetzelfde niveau van het huidige aanbod biologische producten van het eigen merk liggen. Wat de nieuwe lijn aan (extra) omzet moet genereren, wilde Boer niet zeggen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!