‘Supers moeten bieracties staken’

De Stichting Alcoholpreventie (Stap) vraagt supermarktketens om te stoppen met bieracties. Zij vindt het niet verantwoord dat supermarkten een potentieel verslavend product structureel inzetten om klanten te lokken. Uit onderzoek van Stap in de afgelopen drie jaar blijkt dat supermarkten zeer regelmatig bier aanbieden tegen een korting van gemiddeld 25 procent. Het kopen van bier wordt aantrekkelijk gemaakt door soms extreem lage prijzen of kwantumkortingen. De prijskortingen liepen in de zomer van 2004 soms op tot 58 procent. Ook is er een speciale bierwebsite, waarop dagelijks kan worden nagegaan welke korting op bier de verschillende supermarkten aanbieden. Stap zegt dat de consumptie van bier een rol speelt bij veel alcoholproblemen. Vooral jongens en mannen geven de voorkeur aan bier. Onder deze doelgroep komen ook de meeste problemen voor als gevolg van overmatig alcoholgebruik, aldus de stichting. Ze denkt dat een lagere prijs van het bier alcoholproblemen in de hand werkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!