Dell stuwt verkopen door Twitter

Computerfabrikant Dell twittert zichzelf naar een hogere omzet. Het computerbedrijf heeft naar eigen zeggen de afgelopen twee jaar voor 3 miljoen dollar aan apparatuur verkocht door aanbiedingen die het deed via de populaire sociale netwerksite. Het bedrag van 3 miljoen dollar is slechts een druppel in de oceaan van 12,3 miljard dollar die Dell de afgelopen twee jaar in totaal wist om te zetten.

Volgens kenners is het een duidelijk signaal dat bedrijven kunnen profiteren van nieuwe media zoals Twitter. Dell gebruikt de site, waarop gebruikers berichten van maximaal 140 tekens kunnen achterlaten voor hun volgers, vooral om via coupons en links aanbiedingen te doen. In bijna de helft van de gevallen zijn die aanbiedingen alleen via Twitter bereikbaar.

Analisten wezen in een reactie op de mogelijkheden voor Twitter om zelf geld te verdienen via bedrijven die actief zijn op het netwerk. Twitter zou bijvoorbeeld geld kunnen vragen aan bedrijven voor het distribueren van coupons onder klanten of voor het tot stand brengen van transacties. “We hebben nu nog geen duidelijk idee hoe we geld kunnen verdienen aan dit soort activiteiten'' zei een woordvoerder van het internetbedrijf. ''Maar als ons netwerk verder groeit, gaan we meer middelen inzetten om de winstgevendheid te vergroten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!