Verpakking levert belangrijke bijdrage aan verkoop zoetwaren

Tijdens de internationale zoetwarenbeurs ISM, die onlangs in Keulen georganiseerd werd, kwam eens te meer naar voren dat de verpakking van deze producten een essentiele rol speelt bij de populariteit ervan. De verpakking is niet alleen van belang als drager van productinformatie, maar speelt eveneens een zeer belangrijke rol bij het verleiden van de klant. Overigens waren er tijdens de ISM-beurs vrij weinig vernieuwende verpakkingsconcepten te bewonderen, waarschijnlijk omdat de fabrikanten van merkartikelen bevreesd zijn om hun noviteiten aan de concurrentie te tonen voordat de bewuste verpakkingen daadwerkelijk in de schappen staan.Desondanks werd op de beurs wel een aantal bijzondere noviteiten aan het publiek getoond. Zo toonde het Zwitserse bedrijf Andreas Knopp een blik in de vorm van een circustent en liep het Duitse Field Rotopack vooruit op het WK Voetbal in eigen land met verpakkingen die met voetbal-thema`s bedrukt zijn. Kappa introduceerde een handige transport- en displayverpakking voor chocoladerepen en andere zoetwaren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!