Winkelformule Albert Heijn XL doet het goed bij consumenten. De formule is bovenaan geëindigd in het Zomerrapport 2009 van onderzoeksbureau GfK en het blad Foodmagazine, die ieder half jaar een consumentenonderzoek onder klanten van Nederlandse supermarkten houden.
In dit onderzoek geven klanten een waardering op zeven kenmerken van een supermarkt. Ze geven cijfers voor netheid, kwaliteit, versheid, de keuzemogelijkheid, aantrekkelijke aanbiedingen, het prijsniveau en het personeel.
Albert Heijn XL kreeg de hoogste gemiddelde score. De formule werd net iets beter gewaardeerd dan Jumbo Supermarkten en de gewone Albert Heijn-supermarkten. Albert Heijn heeft 28 XL vestigingen in Nederland. Het zijn vestigingen met een groot winkeloppervlak waar naast een groot assortiment aan food-producten ook veel non-foodproducten verkrijgbaar zijn. Het totale assortiment omvat circa 35 duizend artikelen.
AH XL populair bij consumenten
Gepubliceerd op 22 juni 2009 om 00:00
Reacties 0