AH XL populair bij consumenten

Winkelformule Albert Heijn XL doet het goed bij consumenten. De formule is bovenaan geëindigd in het Zomerrapport 2009 van onderzoeksbureau GfK en het blad Foodmagazine, die ieder half jaar een consumentenonderzoek onder klanten van Nederlandse supermarkten houden.

In dit onderzoek geven klanten een waardering op zeven kenmerken van een supermarkt. Ze geven cijfers voor netheid, kwaliteit, versheid, de keuzemogelijkheid, aantrekkelijke aanbiedingen, het prijsniveau en het personeel.

Albert Heijn XL kreeg de hoogste gemiddelde score. De formule werd net iets beter gewaardeerd dan Jumbo Supermarkten en de gewone Albert Heijn-supermarkten. Albert Heijn heeft 28 XL vestigingen in Nederland. Het zijn vestigingen met een groot winkeloppervlak waar naast een groot assortiment aan food-producten ook veel non-foodproducten verkrijgbaar zijn. Het totale assortiment omvat circa 35 duizend artikelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!