Cório neemt belang in winkelcentrum Madrid

Vastgoedfonds Cório heeft voor 126,5 miljoen euro een belang van 95 procent genomen in een winkelcentrum in Madrid. Corio neemt het belang in de uitbater van het winkelcentrum, Principe Pio Gestion (PPG), over van Grupo Riofisa. Dat meldt RTL Z.

De resterende vijf procent is in handen van ADIF, een Spaans staatsbedrijf dat spoorweginfrastructuur beheert. ADIF heeft de terreinen en gebouwen in eigendom en PPG exploiteert het winkelcentrum op basis van een overeenkomst met ADIF die in 2050 afloopt.

Het vastgoedfonds neemt leningen van PPG over, waardoor er nog slechts 56,5 miljoen euro door Cório hoeft te worden gefinancierd. Principe Pio ligt ten westen maar dichtbij het stadscentrum van Madrid. Het winkelcentrum trekt hierdoor circa 12,5 miljoen bezoekers op jaarbasis. Trekkers zijn volgens Corio de Opencor-supermarkt, H&M, Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull & Bear en Mango.

Cório neemt het eerste halfjaar van 2010 het management van het winkelcentrum op zich. De waarde van de portefeuille van Cório in Spanje is door deze acquisitie op circa 588 miljoen euro gekomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!