Asda zet klanten in bij selectie producten

Klanten van de Britse keten Asda kunnen binnenkort zelf bepalen wat in de winkel te koop is. De keten gaat klanten emails sturen met daarin beelden en details van producten van inkopers in het Verre Oosten. Hen wordt de vraag gesteld of zij deze producten willen hebben. Volgens Asda is het bedrijf de eerste retailer ter wereld die een dergelijk programma inzet.

“Dit geeft ons meer inzicht in wat de klant wil”, geeft woordvoerder Dominic Burch aan. In januari en februari start Asda met de grote kerstinkoop. Klanten ontvangen dan een mail met foto’s, omschrijvingen en prijzen van cadeaus die ze wellicht leuk vinden om te krijgen of te geven. Ook wil Asda dat klanten recensies kunnen geven over kleding.

Het klantenprogramma start dit najaar als een pilot voor alle non food items en richt zich op alle 363 Asda-vestigingen. De vragen zullen worden gesteld aan een bestand van 18.000 klanten, die regelmatig meedoen aan enquêtes. Als het succesvol blijkt kan het ook worden ingezet bij andere formules van Asda’s moederconcern Walmart.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!