Witte auto populair door recessie

Tussen 2000 en 2006 was zilver dé kleur voor auto’s, maar de populariteit van die kleur neemt af. Wit, dat wordt geassocieerd met transitie, groeit in populariteit, aldus RTL Z.

Deskundigen van het chemiebedrijf DuPont volgen al 56 jaar de voorkeuren van consumenten voor autokleuren en brengen hierover verslag uit in het jaarlijkse DuPont Global Automotive Color Popularity Report.

DuPont betrekt zelfs antropologische en psychologische deskundigen bij haar jaarlijks onderzoek naar de voorkeur van consumenten voor autokleuren. Onderzoek wijst uit dat gevoelens die mensen hebben en de maatschappelijke factoren die daaraan ten grondslag liggen een belangrijke rol spelen bij hun kleurkeuze.

Het jaar 2006 wordt door veel economen gezien als het overgangsjaar van voorspoed naar de huidige recessie. In dat jaar groeide ook de voorkeur voor wit.

In Europa blijven zwarte auto’s het meest populair in alle segmenten met 26 procent van de markt, zilver scoort twintig procent en grijs achttien procent. Elk jaar organiseren DuPont designers kleurenshows voor autofabrikanten, waarbij kleurenpaletten worden gepresenteerd die consumenten naar verwachting aantrekkelijk zullen vinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!