Helft van consumenten koopt wel eens shirt in jeanswinkel

Consumenten kopen voornamelijk broeken in jeanswinkels. Dat blijkt uit onderzoek van Textilia onder 1.400 consumenten. Ongeveer 94% van de ondervraagden zei met name voor jeans de denimwinkels in te stappen, terwijl 51%, zowel mannen als vrouwen, aangaf ook soms shirts te kopen. `Wij zijn een blauwe winkel en mensen komen echt voor jeans`, aldus Roger Grivec, mede-eigenaar van Jeans Paleis in Kerkrade. `Maar daar moet je het niet alleen van hebben. Klanten kopen op 1 broek soms wel drie bovenstukken. Dat gaat niet altijd in sets. Mannen kopen alleen wat ze nodig hebben. Vrouwen kopen impulsiever en nemen ook wel eens een leuk shirtje mee.` 55-plussers blijken weinig shirts te kopen in jeanswinkels. Van de 55- tot 64-jarigen is 39% bereid om extra geld uit te geven aan bovenstukken, terwijl van de 65-plussers dit slechts 28% is. Mogelijk sluit het aanbod niet aan op de wensen van deze doelgroep. In de grote steden worden ook minder shirts (42%) en truien (31%) verkocht in de jeanszaken, in het oosten van Nederland juist weer meer (58%). De jeanszaak blijkt ook redelijk belangrijk voor de verkoop van jassen en accessoires. Ongeveer 15,7% en 11,5% van de consumenten geeft aan wel eens een jas of een accessoire in een blauwe winkel te kopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!