Buurtwinkel heeft toekomst

Buurtwinkels worden in de volksmond vaak getypeerd als een uitstervend soort. Toch blijken groentewinkels, bakkers en andere buurtwinkels populair te zijn onder consumenten. Uit onderzoek van Ruigrok | NetPanel komt naar voren dat drie op de tien Nederlanders de buurtwinkel vaker bezoekt dan vijf jaar geleden.

Driekwart van de Nederlanders komt regelmatig bij een buurtwinkel voor aankopen, maar koopt daarnaast ook bij winkelketens. Van de Nederlandse buurtwinkelklanten geeft dertien procent aan dat het merendeel van hun boodschappen bij de buurtwinkel wordt aangeschaft. De meest bezochte buurtwinkels zijn ‘specialisten’: winkels die duidelijk één primair product of dienst aanbieden, zoals de bloemist, kapper, snackbar of bakker.

Het gehele artikel is te lezen in het julinummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!