New Look wil Nederlandse schoenenmarkt veroveren

De Britse modeketen New Look opent deze week haar eerste winkel in Nederland. Managing director Kernan is positief gestemd over de toekomst. “Wij zijn een kledingwinkel met een heel sterke schoenenafdeling, daar staan wij om bekend. Nederland is gewaarschuwd”, aldus de directeur.

In een interview met Elsevier Retail vertelt Kernan over de groei die het bedrijf gekend heeft de afgelopen jaren. “In een paar jaar tijd zijn wij uitgegroeid tot de grootste schoenenverkoper in Groot-Britannië. We verkochten acht jaar geleden nog geen enkele schoen in Groot-Brittannië, nu zijn we er marktleider.” Volgens de directeur zijn de snel wisselende modecollecties de kracht van het bedrijf. “Wij bieden een one-stop-shopping-ervaring. Klanten kunnen bij ons ook terecht voor grote maten en zwangerschapkleding." 

De eerste winkel van New Look zal worden geopend in Rotterdam. Als alles volgens plan verloopt volgt daarna Amsterdam. “We mikken de eerste drie jaar tijd op de twaalf grootste Nederlandse steden. Zodra het merk daar bekend is, bouwen we de formule uit in kleinere steden.” Volgens Kernan is de formule het best vergelijkbaar met H&M en Zara: “New Look is extremer dan Zara. Wij verkopen een mix van high fashion en de echte Britse styling.”

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!