Consument let op milieu bij aankopen

Tachtig procent van alle Europeanen houdt rekening met de milieueffecten van de producten die ze kopen. Dat blijkt uit een EU-onderzoek dat woensdag is gepubliceerd.

De aandacht voor het milieu is het grootst in Griekenland. Meer dan negentig procent van de inwoners van dat land zegt dat milieueffecten een belangrijke rol spelen bij hun aankopen. Hekkensluiter is Tsjechië. Daar let 62 procent bij het aanschaffen van producten op de milieueffecten.

Van de EU-burgers vertrouwt bijna de helft de informatie van fabrikanten over de milieuprestaties van hun product. Het grootst is het vertrouwen bij de Nederlanders (78 procent), het laagst bij de Bulgaren (26 procent).

Bijna de helft pleit ervoor om 'groene' producten duidelijk zichtbaar uit te stallen in winkels. Een verplichting om op etiketten te melden hoeveel koolstofuitstoot een product veroorzaakt tijdens zijn levensduur wordt door 72 procent wenselijk geacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!